fbpx
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Hoe ga je beter en effectief om met een klant. Op basis van nieuwe commerciële en communicatieve vaardigheden leert u emotionele verbinding te maken met uw klant met als resultaat het WOW-effect. (Wij Overtreffen Wensen.)

Iedereen weet wel hoe belangrijk het is om goed in te spelen op de wensen van de klant. Er is immers veel concurrentie: veel bedrijven bieden min of meer hetzelfde aan en op internet kan de klant simpel en snel vergelijken. Klantgericht handelen onderscheidt u van je concurrent. Echter, hoe doe je dat? Hoe kun je je klant centraal stellen en tegelijkertijd je eigen doel niet uit het oog verliezen?
De training Klantgericht Handelen leert u beter en effectief om te gaan met uw klant. Op basis van nieuwe commerciële en communicatieve vaardigheden leert u emotionele verbinding te maken met uw klant met als resultaat het WOW-effect (Wij Overtreffen Wensen). U bent in staat om ook in lastige situaties klant en oplossingsgericht te handelen.

Voor wie is deze training?

Deze training is uitermate geschikt voor iedereen die in de praktijk contact heeft met klanten. Denk hierbij overigens niet alleen aan externe klanten maar ook aan interne klanten (collegae). Voorbeelden van doelgroepen zijn o.a. medewerkers binnendienst, buitendienst medewerkers, managementleden, helpdeskmedewerkers en medewerkers klantenservice.

Wat gaat u leren in deze training?

Tijdens deze training leert u een effectieve aanpak van interne en externe klanten om uw dienstverlening te verbeteren. Dit houdt in:

  • Dat u in staat bent om in onverwachte situaties uw gedrag positief te beïnvloeden.
  • Dat u ook leert om aan de hand van communicatietechnieken de behoefte (verlangen en/of pijn) van de klant op tafel te krijgen en daar effectief op te anticiperen waarbij jij je eigen doel niet uit het oog verliest.
  • Dat u effectieve persoonsgerichte gesprekken kunt voeren met de klant en
  • Dat u mogelijke bezwaren en/of tegenwerpingen van klanten vakkundig weet te weerleggen.

Wat kunt u nadat deze training is afgerond?

Na de training bent u in staat om voor u zelf te bepalen wat u bedoelt met klantgerichtheid en dat ook op een juiste wijze te tonen aan de hand van de verwachte en met name ervaren klantgerichtheid door de klant. Met andere woorden;

  • U bent in staat om verschillende typen klanten te herkennen en daar effectief op in te spelen door uw gedrag positief te beïnvloeden,
  • U bent in staat relatiegericht te communiceren waarbij het WOW-effect voorop staat,
  • U bent in staat om professioneel bezwaren en /of tegenwerpingen van de klant te weerleggen en om te buigen in door de klant geaccepteerde kansen,
  • U bent volledig op de hoogte van de verschillende fasen van het klantgesprek en weet daar vakkundig op te anticiperen en te manoeuvreren.,
  • U heeft uw competenties gespreksvaardigheid, inlevingsvermogen en luisteren samenvatten doorvragen verbeterd.