fbpx
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Succesvol verkopen in de retail
Ze praten veel, luisteren slecht naar anderen en hebben vaak een grote mate van overdrijving in hun terminologie. Zo moet het niet, hoe dan wel?

 

Intro
Dit is een uitgebreide training voor iedereen die commercieel actief is in de Retail. De training bestaat uit 9 modules met veel vragen en oefeningen. Deze training neemt je stap voor stap meer door alle fases van het verkoop gesprek. Tegelijkertijd wordt je door de vragen die aan jou gesteld worden geprikkeld om meer over jezelf na te denken. Waarom vind ik verkopen leuk, waarom kopen mensen van mij, doe ik het wel op de juiste manier?

Voor wie is deze training?
Verkopers in de retail met weinig of veel ervaring leren in deze training alle technieken die nodig zijn om een effectief verkoopgesprek te voeren. Begin daarom vandaag nog serieus met studeren. Niet als bevlieging maar als een serieuze voorbereiding voor een hogere trede op je carrièreladder. Hierdoor groeit je zelfvertrouwen enorm en daardoor volgt automatisch meer succes. Dit succes geeft meer zelfvertrouwen.

Wat gaat u leren in deze training?
Iedereen doet aan één of andere vorm van verkopen. Mensen die nooit verkopen bestaan niet. Elke dag is er wel een moment dat je je in een verkoopsituatie bevindt

We gaan je de tactieken en verkoopvaardigheden leren die bij optimale communicatie en verkopen horen. Het verschil tussen verbale- en non verbale communicatie en hoe je hier mee moet omgaan. De klant heeft ook behoeften. Die leer jij te achterhalen. Je dient op het juiste moment de juiste vraagtechnieken toe te passen en goed te kunnen observeren, analyseren en concluderen. Dit ga jij jezelf eigen maken. Vragen stellen doe je met behulp van gesloten of open vragen wat is het verschil en wanneer pas jij het toe. We leggen het verschil uit tussen actief en passief luisteren. We leggen de theorie van analyseren, observeren en concluderen uit. En hoe dat ook mis kan gaan als je te snel beoordeelt. Tot slot hakken we het verkoopgesprek op in stappen en behandelen we iedere stap in wat wel en wat niet te doen

Wat kunt u nadat deze training is afgerond?
Je bent op de hoogte van de opbouw van een verkoopgesprek. En daardoor ben jij in iedere stap uitgerust om de juiste technieken toe te passen, vragen te stellen en conclusies te trekken. Deze training leert u initiatief nemen en de voordelen van uw product overtuigend overbrengen. Door een praktijkgerichte aanpak verhoogt jij je commerciële vaardigheden met (potentiële) klanten, waardoor jouw verkoopresultaten nog verder zullen verbeteren.